העולם היהודי בציון הילולת מרן הגרש"ז אויערבך זצוק"ל

    אבי יעקב No Comments on העולם היהודי בציון הילולת מרן הגרש"ז אויערבך זצוק"ל

    יומא דהילולא של גאון ישראל ועמוד ההוראה לדורות מרן הגרש"ז אויערבאך זיע"א חל היום. בהיכלי התורה הישיבות הכוללים בכל אתר ישאו שיעורי תורה והלכה וישמיעו שיחות התעוררות לעילוי נשמתו הטהורה של מרן גאון ישראל, פסקיו, הליכותיו ומנהגיו

    מרן הגרש"ז אויערבך זיע"א צילום: באדיבות חב"דפדיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום יום שני כ' לחודש אדר, במלאת עשרים ושמונה שנים להסתלקותו של גאון ישראל עמוד ההוראה וההלכה לדורות מרן רבי שלמה זלמן אויערבאך זצוק"ל, יתייחדו המוני בית ישראל מכל החוגים והשבטים עם זכרו הנערץ, וכמדי שנה ביום זה יעלו תלמידיו הרבים והמונים הנאותים ממאור תורתו ואשר קיבלו עליהם את הוראותיו ופסקי הלכותיו, ומעריצי זכרו השואפים לדבוק בשגב מידותיו ורוממות הנהגותיו, אל חלקת מחוקק ספון בקידמת מעלה הר המנוחות שבירושלים, בחלקת אבותיו שבמקביל לחלקת הרבנים. שם ישאו תפילות ותחנונים לישועת הכלל והפרט, ויעוררו רחמי שמים על דרי ארץ הקודש להנצל מאוייביהם הקמים עליהם.

    בהיכלי התורה הישיבות הכוללים בכל אתר ישאו שיעורי תורה והלכה וישמיעו שיחות התעוררות לעילוי נשמתו הטהורה של מרן גאון ישראל זיע"א. גם במוסדות החינוך החרדיים ברחבי הארץ, יעמדו המחנכים על דמותו ואישיותו הרוחנית והתורתית הגדולה והכבירה של האדם הגדול בענקים שהאיר קרוב לשמונים שנה את עולמנו בהדר תורתו, צדקותו הנשגבה והנהגתו הרוממה, בחיי חיותו. ואשר זכה שספריו וחיבוריו, כמו גם אלפי פסקיו, הוראותיו והנהגותיו התקבלו כנכסי צאן ברזל בכל רחבי העולם היהודי, והפכו לאבני יסוד באורחות החיים של כלל ישראל ללא הבדל חוג, זרם ועדה הנוצרים את זכרו המקודש באהבת עולם.

    למרות שחלפו למעלה משנות דור מאז אותו יום מר ונמהר בו עלה בסערה השמימה, המוני תלמידים ומעריצים ורבבות בתי אב, שותים בשקיקה תמידים כסדרם ממעיין תורתו הבלתי נדלה, ומתרוממים עם הנהגותיו ואורחות חייו הנשגבים, ועם גדלותו וגדולתו.

    גם רבבות בקהילות הקודש ובתפוצות ישראל שלא זכו להתאבק בעפר רגליו, ואף לא לחזות בנועם דמות דיוקנו, מתייגעים להשיג את אור תורתו, מתמוגגים על עומק הבנתו ובהירות פסיקותיו, ומתרפקים על שגב הליכותיו ואורחותיו בקודש של גאון הדור בתורה, בהלכה בהוראה, בענווה ברוממות המידות, בפשטות שכולה יופי והדר, וקירון זכרו הנערץ מזדקר לנגד עיני רוחם כל הימים.



    0 תגובות